De klap op de vuurpijl!!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Frank & Wendy - WaarBenJij.nu De klap op de vuurpijl!!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Frank & Wendy - WaarBenJij.nu

De klap op de vuurpijl!!!

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank & Wendy

25 November 2010 | Indonesië, Kuta

Hallo allemaal,

Sorry dat we jullie niet helemaal op de hoogte hebben gehouden. We hebben namelijk weer een hoop te vertellen. We zijn namelijk niet meer in Australie, maar in Indonesie. Op het eiland Bali om precies te zijn.

Onze auto is dus verkocht. De nieuwe trotse eigenaren zijn Jeroen en Petertje uit Nederland. Zij gaan nogmaals met de Tarago rond Australie. We hebben nogal wat geluk gehad. Jon en Iris wisten een garage die op een beetje normale wijze naar auto’s kijkt en deze had maar 4 punten van aanpassing, waaronder een deurscharnier. Deze reparaties waren binnen een middag door onszelf geregeld en daarna werd de auto direct goedgekeurd. Hihi, we zijn dus in het voorbijgaan ook nog even (APK) automonteurs geworden. Advertenties bij een aantal hostels opgehangen met een mooie advertentie, dat kan een marketing/saleskoppel wel en afwachten dan maar. Nou dat afwachten heeft 1 uur geduurd en toen hadden we het 1ste telefoontje. De volgende dag in total 8 kijkers, 2 blinde biedingen en in totaal 4 concrete biedingen. Binnen 24 uur de auto verkocht. Jiehaaa!!! We kunnen weer verder. Op dezelfde dag kwamen ook nog even de belastingcentjes van Oom Australie binnen, dus dat vroeg om een klein feestje. Lekker zitten lunchen voor een paar centen, maar ja. Het weekend nog in onze/hun auto geslapen en op maandag de overdracht geregeld. Ondanks dat we weten dat he teen stuk blik is, werd het toch nog een beetje emotioneel. Het deukie, zoals Wendy het noemt, heeft ons toch 55000 kilometer door een woestijn gesleept en is 15 maanden lang ons reismaatje geweest. Vanaf het moment dat de nieuwe backpackers hem overnamen zijn wij in een lodge op de camping gekropen. Voor het eerst sinds maart weer eens in een echt bed, das ff wennen! Iedere keer op zoek naar iets wat we niet meer hebben, kaasschaaf, blikopener, enz. Ligt allemaal in de auto en die hebben we dus niet meer. Ondertussen wel een groepje Rotterdammers/Delftenaren ontmoet waar we het goed mee kunnen vinden en daar mogen we afentoe wat van lenen. Dat is trouwens ook een verhaal. Die reden allemaal in een stationwagon en zijn elkaar ergens onderweg tegengekomen, waarna ze besloten samen verder te reizen. Onderweg nog een stationwagon gekocht want die was zo goedkoop. 3 van die wagens in no time met winst verkocht en een grote dikke vette 4x4 aangeschaft met geld over. 4 man en 1 vrouw er in en op pad. Zijn ze 2 dagen later weer terug op de camping. Koelsysteem werkt niet en dus verkopen ze de auto weer. Binnen 24 uur met winst weer weg. Nieuwe 4x4 in 2 dagen tijd aangeschaft voor een prikkie en het laatste dat we vernomen is dat het goed gaat.

Maar ja, er is dus een einde gekomen aan Australie en zijn sinds 12 november op Bali. Eerst een hotelletje regelen. Nou dat was dus niet zo makkelijk, aangezien wij nogal zeikerds zijn en dus 5 sterren voor de prijs van -1 ster willen hebben. Het hotel uiteindelijk geboekt tijdens onze stopover in Darwin. (ruimschoots op tijd dus)!
Hotel Yani in Denpasar. Hier hebben we 2 nachten geboekt zodat we iets beters konden vinden. Bij hotel Risata langsgeweest, waar ik 10 jaar geleden met mijn ouders en zusje heb geslapen. Helaas allemaal uitverkocht en of veeeeeeeeeeeeelste duur. Uiteindelijk in hotel Balisani Padme terecht gekomen in Legian. Niet super, maar leuk zwembad met een bar, belangrijk dus!! Daarna maar een toertje maken. Helaas werd ons verzoek voor een engelstalige toerguide verstaan voor een enkel indonesisch sprekende taxichauffeur. We hebben dus geen enkel idee wat we de 1ste dag hebben gezien. Daarna zijn we Putu en zijn vrouw Ray tegengekomen en die willen ons wel voor 24 euro met zijn tweeen een hele dag begeleiden. Nou dat is goed bevallen. We zijn naar Mas, Besikeh, Lake Batur enz. geweest. Daarna hebben ze ons afgezet bij ons nieuwe hotel in Ubud. Het Junjungan. Ongelooflijk wat mooi. Ik dacht eerst dat ze een fout hadden gemaakt met de kamer, maar deze gigantische mooie kamer was gewoon standaard. Ontbijt en avondeten werd als kunststuk opgediend en bij het groeten bukten ze zo diep dat ze de zweetvoeten konden ruiken. Helemaal geweldig. Hier hebben we 2 dagen geslapen en daarna een taxi naar Gyanyar gepakt. Hier hadden we hotel Mara River op/in het Bali Safari & Marine park. Slapen tussen de neushoorns, zebra’s, waterbuffels en olifanten. Gaaf joh. Een wit baby tijgertje geaaid, een baby oerangoetan vastgehouden. Sterker nog. Ze liep steeds bij de verzorger weg om bij mij in mijn nek te klimmen. Ze zocht het zeker hogerop!!!
S’avonds gegeten terwijl de leeuwen achter een glasplaat op 20 centimeter een stuk vlees zitten te verorberen. Wat een gaaf hotel zeg.
Toen we toch in de dierensferen zaten konden we maar net zo goed doorgaan naar Lovina. In Lovina heb je hotel Melka, niet het superdeluxe wat we gewend waren van de afgelopen dag maar, zij hebben 1 bepaalde feature die alles goed maakt. Een zwembad met dolfijnen.
Ja wij hebben dus gezwommen met dolfijnen. Johnny heette hij en dat het een hij is dat hebben we geweten. Hij viel Wendy bekant aan, werd helemaal wild en bleef maar onder haar door zwemmen en over haar heen springen. Ik keek vanaf een meter in hetzelfde zwembad lijdzaam toe hoe mijn vriendin werd versiert door een dolfijn. Ja joh, kunnen niet veel anderen zeggen denk ik zo maar....
De rit van Gyanyar naar Lovina, waar we ’s ochtends om 5:00 uur opstonden om de wilde dolfijnen op zee te zien, en de rit van Lovina naar Legian hebben we weer met Putu en zijn vrouw gedaan. Onderweg de heetwaterbronnen en watervallen bekeken.

Het hotel in Legian lichtte ons een beetje op. De receptionist zij telefonisch dat de kamer 200.000 IDR kostte en bij aankomst bleek het 400.000 IDR te zijn. Maar 1 nacht geboekt omdat we kapot waren en ’s avonds op internet een nieuw htoel geboekt. Dit is het Blue Point Bay Villa’s & Spa. Een 5 sterren resort in het zuidelijke schiereiland van Bali. ’s Ochtends hier naar toe gereden en lekker ingecheckt. Omdat de kamer nog niet klaar was, in het infinite zwembad gedoken, dat is zo’n zwembad wat in zee lijkt over te gaan, maar het niet echt doet. We zitten op een klif van 50 meter hoog en kijken over de oceaan uit waar surfers helemaal uit hun dak gaan op de branding. Toen we eindelijk in onze kamer mochten bleken we 2 losse bedden te hebben. Probleem, dat accepteren we natuurlijk niet.
Kamerjongen belt even naar de receptie en geeft aan dat we naar iets anders moeten, of we hem maar even willen volgen. We lopen naar buiten en moeten echt wel 5 minuten lopen. Wij al een beetje elkaar aankijken van, dit is bagger, worden we helemaal weggestopt. Nou als het niet goed is dan zeggen we er wat van hoor. Dus al een beetje moed verzamelen. Helemaal achter in het park gaan we 2 grote houten tuindeuren door en komen in een klein prive tuintje met een prive zwembadje en een soort van kunstmatig “prive”riviertje. Nou hier zijn we dan, zegt ie. Een collega van hem komt snel de deur uit gevlogen, had waarschijnlijk snel even een controle uitgevoerd, en wij naar binnen. Mooie slaapkamer, met mooi bed en grote kastruimte met een glazen deur naar waarschijnlijk de badkamer. Eerste wat in mij op komt is, “volgens mij is dit kleiner en minder modern dan die andere, maar je.” Die 2 gasten weg met een tipje en wij rondkijken. Die badkamer is dus gigantisch met aparte douche, verzonken mega badkuip met bubbelbad \functie, wc met Bidet, (weet nog steeds niet hoe dat werkt) en alles super mooi marmer. Zie ik in ene een wenteltrap naar boven. Hebben we dus een villa van 2 verdiepingen met een heerlijk bed, megaluxe badkamer en een SUPER uitzicht vanaf ons loungeterras. Geen buren te bekennen. Helemaal geweldig.

Helaas moeten we morgen vertrekken. We stappen op het vliegtuig naar Singapore om met Janne af te spreken. Daarna of naar Langkawi Maleisie of Phuket Thailand of...
Wie weet? Wie heeft er goede ideeen?!

Wat jullie allemaal moeten weten is dat wij donderdag 16 december rond 12:30 uur op Schiphol weer arriveren. We vliegen namelijk van Kuala Lumpur op 15 dec naar Londen en de 16de naar Amsterdam.

Tot in Nederland dus...
We houden jullie op de hoogte van hetgeen wij in de tussentijd doen.

Groeten / Selamat Tingal

Putu Frank & Putu Wendy

• 25 November 2010 - 10:38

Maureen:

Hallo allebei, ja nu komen jullie op bekend terrein van mij natuurlijk.
    Mijn tip: ga niet naar Phuket maar ga naar de Perhentian Islands in Maleisie. Paradijs op aarde!

Groetjes,
    Maureen

• 25 November 2010 - 11:13

Hafida:

Pak zoveel mogelijk mee... kunnen jullie niet naar én thailand en maileisie?? vanuit NL is het veel lastiger om zoiets te doen...
    Ga ervoor.. enjoy.. en ik hoop jullie gauw weer te zien! Ik heb jullie erg gemist schatjes!

• 25 November 2010 - 11:56

Theo:

He gatsie ... komen jullie dan al terug?
    Zal je nog wel ergens in Schiedam een hotel moeten boeken Putu, want je huis is nog tot 31 december verhuurd.
    Dus wees een beetje zuinig op je centjes.

Salamat Papa

• 25 November 2010 - 13:05

Marian:

He frankie en wendy! Laat pappie maar kletsen hoor, hij is tot 's avonds laat aan het timmeren om de zolder weer in het gareel te krijgen :))
    Geniet nog even en we gaan jullie weer zien

kussss de buuf

• 25 November 2010 - 20:16

Karin:

joehoe ze komen weer naar huis!!!
    zal anouk blij mee zijn.......wij zijn er nog niet over uit hahahahaha
    kunnen we gezellig kerst vieren met z'n allen :)
    nog even goed van alles genieten hoor, hier gaat het het weekend sneeuwen!
    dikke kus

• 26 November 2010 - 10:27

De Buurman:

Wat een mooi verhaal weer. Ik ben 3 jaar geleden op Bali geweest, maar ik heb daar niet met de leeuwen gedineerd en met dolfijnen gezwommen hoor!

Arnout

• 26 November 2010 - 17:06

Sportmattie:

Ik zou naar Langkawi gaan wij verbleven in Berjaya Langkawi Resort
    Beetje duur maar als je nog centen hebt... daar slingeren de apen rond op het park! Verder is het een leuk eiland om met een brommertje te bekijken... Ben benieuwd

• 28 November 2010 - 14:45

Brigitte:

Geniet nog even van je reis en van het mooie warme weer.
    Hier is de winter aangebroken! Van de week wordt het overdag -5C !!!

Tot over 2,5 week!

xxx

• 29 November 2010 - 08:07

Brian Van Der Vall:

Bali rocks!!

• 07 December 2010 - 10:47

Hylke En Steffie:

Hey lieve schatten!
    Wat een verhaal weer zeg!
    Wauw wat zijn wij jaloers op jullie zeg.....
    Het klinkt allemaal gewoon te mooi om waar te zijn en wat had ik graag zo'n oerang oetan aapje vast gehouden!!!
    We hebben onwijs veel zin om jullie eindelijk weer te zien en om lekker bij te kletsen over alle avonturen die jullie en natuurlijk ook wij hebben meegemaakt:)
    We zien dat jullie donderdag 16 december alweer terug zijn in Nederland, we hopen snel met jullie af te spreken dus als jullie tijd hebben geef ons dan een belletje op 0618787801 Hylke of op 0657597560 Steffie :)
    Tot horens en geniet nog even ontzettend van al het moois wat jullie daar nog gaan zien!

Dikke kus Hylke en Steffie