Frank & Wendy's Farewell tour 2010 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Frank & Wendy - WaarBenJij.nu Frank & Wendy's Farewell tour 2010 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Frank & Wendy - WaarBenJij.nu

Frank & Wendy's Farewell tour 2010

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank & Wendy

12 Oktober 2010 | Australië, Airlie Beach

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van Down Under. Deze keer vanuit Airlie Beach Queensland. Zoals Ome Louis zou zeggen:"De cirkel is rond".
Er is best het een en ander gebeurd.

Allereerst heb ik in Port MacQuarie leren surfen. Natuurgetalenteerd als ik ben heb ik zeker 15 centimeter gestaan voordat ik voor de 16.853ste keer op mijn plaat ging. Leuk was het wel!
Vanuit "Port" zijn we naar Brisbane gereden. Hier ontmoetten we Francesco uit Italie. Net zo lang als ik, voetbalgek, donker haar. Zeg maar mijn langverloren tweelingbroer. Hij kookte voor ons echte Spaghetti Bolognese en ik Pannekoeken bakken. Altijd een succes. In Brisbane hebben we een totaalpakket aan excursies geboekt langs de Oostkust.

Hierna zijn we naar Noosa gereden om deel I van onze excursies te doen. We zijn 3 dagen gaan Kayakken door de Noosa Everglades. Met 10 personen werden we afgezet aan de rand van de jungle, waarna we in tweepersoons Kayaks werden geplaatst en peddelen maar. Eerst 12 kilometer naar een kampeerplaats door de stromende regen. Tent opzetten, eten koken en zitten maar, wachten totdat het weer een beetje beter word. Nou ho maar... Ongelooflijk wat er voor bak met water naar beneden kan vallen. Met zijn 10-en besloten om de volgende ochtend weer retour te gaan want dit had geen nut. Volgende ochtend opgestaan en ondanks dat het nog steeds regende toch besloten om door te gaan. Gelukkig maar. Na een half uur peddelen klaarde het op en hebben we een fantastische dag gehad. We moesten nog eens 7 kilometer stroomopwaarts en daarna een 12 kilometer wandeling naar een zandduin in de bergen, daarna dezelfde 7 km stroomafwaarts en weer kamperen. De 3de dag weer terug. Tijdens deze tocht hebben we erg leuke mensen ontmoet. Tanja en Carlijn uit Groningen, Andy uit Belfast Noord-Ierland en Howard uit Wales.
Volgende excursie was 3 dagen Fraser Island met een grote dikke 4-wheeldrive door het zand. We hadden kunnen regelen dat we weer met de bovengenoemde groep op pad konden. Vooral met Andy hebben we kunnen lachen. Andy hield zich namelijk trouw aan zijn minimum van 2 liter vloeistof per dag. Alleen bestond het in zijn geval uit Goon. (hele goedkope en redelijk slechte wijn)

Voor Fraser Island en erna zijn we Brent en Teresa op gaan zoeken in Gympie. Nu waren we al door andere Australiers gewaarschuwd dat het een bijzonder plekje was. Het is te groot voor een dorp en te klein voor een stad. Dit geeft Rednecks op asfaltwegen. Er rijdt er hier echt geen een in een normale auto. De uitlaten zijn dikker dan de auto's zelf en maken meer herrie dan goed is, maar erg cool, stoer, tif, tof en vooral gers zijn ze wel. Brent en Teresa hadden een complete logeerkamer voor ons gereed gemaakt met zelfs netjes hotelstyle opgevouwen handdoeken op het bed. We hebben het daar erg gezellig gehad.

In Hervey Bay zijn we nog even walvissen gaan bekijken. Beetje prijzig maar als zelf eigenaren van walvistoerboten in andere plaatsen zeggen dat je je geld in je zak moet houden totdat je Hervey Bay bent, dan zegt dat wel wat. We hebben moeders met kalven zien springen en spelen en op een gegeven moment omcirkelden ze onze boot zo dicht bij dat we het wit van de ogen konden zien en ze bijna aan konden raken. Wow!
's Avonds stonden we op de camping met onze “buren” te praten over de excursie en onze reis. Bleek dat zij onze directe buren naast ons waren op de camping in Hastings Point met Kerstmis 10 maanden daarvoor. It's a small world after all!!

Daarna moesten we door naar onze volgende excursie: Een Fly in fly out nacht op een onbewoond eiland. Dit vertrok vanuit de Town of 1770 waar we Tanja en Carlijn nog kort hebben gezien voordat zij weer verder reisden. Hier zijn we met een klein 4 persoon cesna propellor vliegtuigje naar een “onbewoond eiland” gevlogen om daar de nacht a la Tom Hanks met Mr. Wilson door te brengen in een tentje op het strand. Ik vond het voornamelijk leuk om: 1 in zo'n mini vliegtuigje te zitten met de stuurknuppel tussen mijn knieen; 2 met zo'n vliegtuigje op een zandstrand te landen. Nou dat kunnen we dus ook weer van ons lijstje met Do's before you Die afvinken.

Dan hebben we altijd onze auto nog. Kunnen we blindelings op rekenen. In Port Augusta in april werden we gewaarschuwd dat onze aandrijfas ieder moment kan breken. In Adelaide werd dat 2 maanden geleden nog eens bevestigd en ja, nu, 1000 kilometer voor de finish, pak 'em beet 4 weken voordat we hem gaan verkopen is het eindelijk zover. Kost dat geintje: $520,- dollar en 2 dagen. Ach, gelukkig hebben we de foto's nog. Daarna vanuit Rockhampton naar Yeppoon gereden waar we met onze nieuwe aandrijfas de kust hebben bekeken.

Dan Mackay. Mackay is een klein stadje dat een mooie Blue Lagoon zwembad heeft. Zeg maar Oud Groenoord, maar dan veeeeeeeeel mooier, veeeeeeeeeeeeel minder druk en GRATIS!!! Ook kwamen wij weer eens een stad binnen rijden tijdens een festival. Op dit festival was een markt waar je Nederlandse poffertjes kon kopen en stonden een paar bandjes op te treden zodat de plaatselijke bevolking en kinderen van 4 of 5 jaar wat prettigs hoorden tijdens het rondstrompelen over de markt. Komt er een band op zetten die meer schreeuwden dan Rampstein en andere zwakbegaafden op een jostiband bijeenkomst. M'n god wat een herrie. We begrijpen dat je plaatselijke bandjes een kans wilt geven, maar ga eerst zelf ff luisteren. We waren al eerder wat plekjes tegengekomen waar de spoeling in de DNA-poel blijkbaar erg dun is, dus het valt al niet eens meer erg op.

Nu zijn we in Airlie Beach. 1 van de backpack hoofdsteden van Australie. Het startpunt voor de Whitsundays. We moeten wachten tot vrijdag voordat onze cruise vertrekt. Ondertussen hebben we tijd om jullie, trouwe volgers, op de hoogte te stellen. Onze belastingteruggave te regelen en gisteren hebben we de auto helemaal opnieuw ingedeeld, gewassen, in de wax gezet ( Ja, pa met dat potje van jou) en fotootjes gemaakt om in de verkoop te zetten. Nog maar iets van 650 kilometer tot de finish in Cairns. Voordat we daar zijn gaan we nog white water raften op de Tully rivier en daarna is het klaar met de excursies.

We zullen weer proberen wat fotoos online te zetten. We zijn verder gegaan met http://picasaweb.google.nl/frankwendy2 omdat de andere account vol is. We nemen dus blijkbaar teveel fotoos.

Tot de volgende keer maar weer.

Groetjes
The Dutchies

Ps. We gaan echt naar het regenseizoen toe en het is hier best heftig. Een paar honderd kilometer zuidelijk van hier aan de "Sunshine" coast is 250 milimeter in 1 dag gevallen. Hier valt het mee.

• 12 Oktober 2010 - 06:41

Marian:

hey frankie en wendie!! jullie hebben weer genoeg beleefd daar down under! Een ervaring en belevenis die je de rest van je leven mee draagt!! Geniet nog met volle teugen en denk (nog) niet te veel aan het eind!

Dikke kus van je buurtjes waar je 16 mnd geleden naast woonde! :))
    xx

• 12 Oktober 2010 - 09:08

Jeroen & Ariane:

We hebben weer genoten van alle foto's. Wat is het prachtig daar. Geniet er nog van want voor je het weet ben je weer terug in het koude kikkerlandje. Nog een dikke kus van Senna en Mick.

• 12 Oktober 2010 - 18:32

Hafida:

Wow people wat maken jullie allemaal mee zeg! De foto's zijn AWESOME!
    I love you people!
    Miss you guys!

• 12 Oktober 2010 - 21:24

Wendy:

Ik had even een paar uur nodig om alle foto's te bekijken en het ziet er weer allemaal heel goed uit. Geniet nog maar lekker van jullie laatste weken terwijl wij al uitkijken naar jullie thuiskomst.

Dikke kus

• 15 Oktober 2010 - 17:49

Karin:

wel leuk dat ie auto inmiddels allemaal nieuwe onderdelen heeft gekregen. Eigenlijk is het een "nieuwe" auto geworden :)
    Ook wij gaan aftellen naar jullie thuiskomst!!
    en kijken nu al uit naar de 30 fotoboeken die jullie kunnen laten zien met de kert hahaha
    dikke kus

• 20 Oktober 2010 - 12:49

Theo:

Hallo allemaal. Vanmorgen heb ik een sms'je ontvangen dat het dynamische duo a.s zaterdag in Cairns hoopt aan te komen. Da's mooi. Daar hebben ze haast 18 maanden over gedaan. Sinds het vertrek van de boerderij in Carnamah, waar ze een paar centen hebben verdient, zijn ze alleen nog maar dik geld aan het uitgeven. Van nachtelijke duiktochten op het Great Barrier Rif, wildwater raften op de Everglades tot spectaculaire overnachtingen op tropische eilandjes. Het kan even niet op. Ik neem aan dat ze inmiddels de belasting centjes van de Aussie regering hebben teruggehad.
    Afijn, in Cairns zullen ze proberen die ouwe nieuwe Backpackers car voor een leuke prijs te verkopen en dan is het over.
    Vliegtuig in en als de sodemieter naar huis. Baantje zoeken, baby'tje maken en in het gareel voor de volgende 37 jaar.

Kids, even ter info:
    We hebben een kabinet, Sparta speelt 1ste divisie en het wordt winter.
    Welkom thuis.

Je Pa